Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » śr 23:01, 08 maja 2013

Składowa dojdzie prosto do Nowotargowej w obecnej linii - zamiast zakrętu przy UŁ będzie rozwidlenie.
Od Składowej lekko po skosie wzdłuż dworca do Nowotargowej będzie Nowoskładowa.
Obecna Węglowa pozostanie jako mała ulica na krótkim odcinku na zachód od Tramwajowej.
Na południe od dworca będzie Nowowęglowa wzdłuż nowego parku a następnie nad torami do przedłużenia Wierzbowej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 20:21, 09 maja 2013

Kto normalny nadaje nazwę istniejącej ulicy nowo budowanej ulicy w zupełnie innym miejscu? Chyba tylko ci geniusze z ZDiT.

Czytając o Nowowęglowej rozumiem, że ktoś ma na myśli ulicę, która będzie biec śladem i ew. przedłużeniem obecnej Węglowej, ewentualnie z jakimiś drobnymi odstępstwami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 20:37, 09 maja 2013

To są nazwy "robocze", które mówią i tak więcej niż np. Nowoprojektowana 1, 2 i 3. Nieistniejącym ulicom nie można nadać właściwych nazw.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 22:10, 09 maja 2013

Zderzenie dwóch tramwajów na Pabianickiej.

Wychodzi brak czynnego torowiska na Czerwonej i Wróblewskiego... Poza tym łatwiej zorganizować KZ na odcinki od RLL do Czerwonej niż od Pl. Niepodległości do Chocianowic/Pabianic.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 22:36, 09 maja 2013

Ale po co KZ do Chocianowic skoro RLL było przejezdne? W sumie zamiast KZ można dać 57 przez Sieradzką/Czerwoną, pl. Niepodległości, Pabianicką, problemem pozostaje obsługa 2 przystanków na trasie. Ewentualnie zaproponowanie pasażerom przesiadki przy Brzeźnej.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 22:40, 09 maja 2013

pawelczyk pisze:To są nazwy "robocze", które mówią i tak więcej niż np. Nowoprojektowana 1, 2 i 3. Nieistniejącym ulicom nie można nadać właściwych nazw.

Można, sam mieszkam niedaleko kilku takich nieistniejących, ale wyznaczonych i nazwanych ulic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 23:06, 09 maja 2013

Wyznaczonych. A koncepcja układu drogowego w NCŁ została dopiero przedstawiona co oznacza, że kilka dni temu była niezatwierdzonym projektem, który mógł się jeszcze zmienić. Co by było w przypadku nazwania ulic, które by potem z projektu wypadły?

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 00:30, 10 maja 2013

Adamix pisze:Ale po co KZ do Chocianowic skoro RLL było przejezdne? W sumie zamiast KZ można dać 57 przez Sieradzką/Czerwoną, pl. Niepodległości, Pabianicką, problemem pozostaje obsługa 2 przystanków na trasie. Ewentualnie zaproponowanie pasażerom przesiadki przy Brzeźnej.


Tak, tyle że RLL do najwygodniejszych do przesiadek nie należy, nawet w sytuacji wyjątkowej, która zdarza się rzadko. Niby można powiedzieć, że od pl. Niepodległości za KZ po części może robić też linia 50(A).

57 nie dojeżdża dalej niż do RLL, a trzeba wziąć pod uwagę też pasażerów linii 41, która zwracając na RLL ma pierwszy przystanek przy Jana Pawła...

W ogóle jak ten tramwaj mógł tam wypaść z szyn? Przecież one są niemal nowe i równe. Do tego doszło już chyba za łukiem?

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 10:29, 10 maja 2013

Całkiem ciekawy wywiad z prezydent Zdanowską:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,13881053,Zdanowska__Czas_ucieka__musimy_inwestowac_w_drogi.html

co do wczorajszego wykolejenia - dla pasażerów 41 linia 50, pozostałe tramwaje jechały przez Paderewskiego, dlatego wygodna byłaby przesiadka przy Zaolziańskiej. Ale i tak kursowała KZ Obrazek Niestety nie wiem w jakiej relacji, czy tylko do RLL, czy dalej.

Trudno ocenić jak wagon wygiął się drugim członem w kierunku drugiego toru, a trzecim na jezdnię, ze śladów (krawężnik, jezdnia) wynika że koła wyleciały w okolicy przejścia dla pieszych za łukiem zjazdowym z Ronda. Tu to dobrze widać:
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/889874,zderzenie-dwoch-tramwajow-na-pabianickiej-sa-ranni-film,4,id,t,sg.html#galeria-material
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/889874,zderzenie-dwoch-tramwajow-na-pabianickiej-sa-ranni-film,9,id,t,sg.html#galeria-material

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 21:36, 10 maja 2013

Co do dróg to wydaje mi się, że Łódź ma już ich wystarczająco dużo. Ważne, żeby połączyć miasto z autostradami i przebudować niektóre drogi. A najważniejsze, żeby w końcu rozwinęli komunikacje miejską a zwłaszcza tramwaje, które są w kiepskim stanie.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 09:12, 13 maja 2013

Czy opóźniony remont torowiska na Kopernika i jednoczesny remont trasy W-Z nie sparaliżuje miasta? Remont torowiska na Kopernika podobno ma skończyć się w przyszłym roku.
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/891968,remont-kopernika-i-trasa-w-z-w-tym-samym-czasie,id,t.html

W dodatku jeszcze będzie przebudowa układu torowego w rejonie dw. Łódź Fabryczna czyli jedyną drogą objazdową jest Pomorska i Legionów

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pn 11:32, 13 maja 2013

Tak, remont Kopernika ma się zakończyć do 15 stycznia 2014 roku (beznadziejny termin, bo zima...), a na Łąkową mają czas do 30 września 2014 r.

Pytanie jakie prace zaczną w tym roku na trasie WZ? Albo o ile się to opóźni Obrazek Jestem niemal w 100% pewien, że prace nie rozpoczną się od razu po wykonaniu dokumentacji projektowej i zatwierdzeniu jej przez ZDiT.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 21:07, 13 maja 2013


px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 21:14, 13 maja 2013

Dużą ich zaletą jest częściowa niska podłoga, a dokładnie wysuwane schodki

Naprawdę coraz bardziej zaczynam się wstydzić tej firmy. Co prawda konstale nie są już najnowocześniejszym taborem w galaktyce (chociaż w swojej kategorii - wyrobów przypominających tramwaj - może i faktycznie są), ale teraz okazuje się, że wysuwane schodki to niska podłoga. To wspaniałe conecto to taki odpowiednik ULFa (w końcu tylko jeden stopień), a Cityrunner (podloga na wysokości 30 albo 31 cm) to pojazd bezpodłogowy/ujemnopodłogowy.
Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć czytając wypowiedzi rzeczników (w ogóle to która mała/średnia firma ma dwóch niezależnych rzeczników?)

A sama gazeta jest naprawdę szybka z tą informacją :) Mogli tylko napisać co z tym przetargiem, który niedawno się skończył

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » wt 11:55, 14 maja 2013

Drogie Studentki, Drodzy Studenci!


Z uwagi na Wasze święta i informujemy, że w terminach Juwenaliów Uniwersytetu Łódzkiego odbywających się w dn. 13 - 19 maja 2013 roku oraz Juwenaliów Politechniki Łódzkiej w dn. 5 - 9 czerwca 2013 roku na mocy decyzji Radnych Rady Miejskiej macie prawo do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej na następujących liniach: 12, 15, 43, 50, 55, 57, N4, N7.


- Aby podróżowac bezpłatnie należy posiadać przy sobie ważną legitymację studencką!
- Bezpłatne podróżowanie dotyczy ww. linii oraz wszystkich linii komunikacji miejskiej poruszających się po tych samych co ww. linie trasach (np. 15A na odcinku wspólnym dla 15 i 15A).


źródło

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:21, 24 maja 2013

Aż pięć skrzyżowań w ciągu ulic Narutowicza i Zielonej mają zamiar wyremontować drogowcy w wakacje. Oznaczać to będzie zupełne wyłączenie z ruchu torowisk tramwajowych na tych ulicach. Pierwsze prace powinny zacząć się już w czerwcu.

Już w czerwcu powinien ruszyć remont skrzyżowania ul. Zielonej z ul. Gdańską.
Wraz z remontem ul. Piotrkowskiej gruntowne odnowienie czeka krzyżówkę ulic: Narutowicza, Zielona, Piotrkowska - te prace powinny trwać od lipca do września. Już w czerwcu powinien rozpocząć się remont jezdni i torowiska na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej z ul. Zieloną, który potrwa do września (remont powiązany z przebudową ul. Kopernika - prace w ramach jednego przetargu). Na dodatek także latem ruszy przebudowa skrzyżowania ul. Narutowicza z ul. Kilińskiego oraz sąsiednie skrzyżowanie ul. Narutowicza z ul. P.O.W. (budowa nowego torowiska tramwajowego na odcinku do ul. Składowej). Remont obu związany jest z budową nowych torowisk wokół dworca Fabrycznego.
Prawdopodobnie drogowcy zdecydują się też na remont skrzyżowania ul. Narutowicza z ul. Tramwajową (przebudowa torowiska), co też ma związek z budową Fabrycznej.
W Zarządzie Dróg i Transportu opracowywany jest właśnie plan uruchomienia komunikacji zastępczej. Ciągiem ulic Narutowicza i Zielona kursują tramwaje linii: 7, 9, 12 i 13.

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/903099,ul-zielona-i-narutowicza-bez-tramwajow-ogromne-utrudnienia,id,t.html

Tak więc w wakacje cały ciąg Narutowicza - Zielona i Kopernika mamy wyłączony z tramwajów przez całe wakacje.
Ciekawe jakie znów objazdy wymyśli ZDiT bo znając życie to może być nie ciekawie. Nie ma sensu wszystkich linii pchać na Legionów.

Takie objazdy mogłyby być:
Linia 7 - przez Piłsudskiego, Kościuszki i od Zachodnia/Legionów wraca na trasę w stronę Kozin.
Linia 9 - przez Pomorską i Legionów (jedyny możliwy objazd)
Linia 12 - przez Kopcińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza (jedyny możliwy objazd)
Linia 13 - przez Piłsudskiego, Mickiewicza, Włókniarzy lub przez Pomorską i Legionów

Objazdy będą jeszcze dotyczyć linii 1, 4, 5 (Kilińskiego) oraz 15/15A (Gdańska) i jakoś nie wyobrażam sobie tych wszystkich linii wcisnąć przez Kościuszki.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 10:04, 25 maja 2013

Część linii zostanie zapewne zawieszona, bo ich objazd nie będzie miał sensu albo już po prostu nie będzie którędy ich puścić. Na zetki wkroczy zapewne znowu PKS, choć może mając w perspektywie remont trasy WZ, to jakiś inny przewoźnik też się rzuci, aby coś zarobić?

A być może część linii zostanie wzmocniona dodatkowymi kursami kosztem innych (zawieszenie na czas remontu)?

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 14:05, 25 maja 2013

Z komunikacji tramwajowej wyłączone będą takie ulice jak: Gdańska(cała), Zielona(cała), Narutowicza( Kopcińskiego-Piotrkowska ), Kilińskiego( Piłsudskiego-Pomorska ), Kopernika(cała) i Żeromskiego i Politechniki. A MPK nawet nie ogłosiło wyniku przetargu na autobusy, więc już można stwierdzić, że będzie ciekawie. Teraz są problemy z obsadzaniem regularnych linii, a żeby obsadzić KZ na tak wielkim obszarze, potrzeba kilkadziesiąt autobusów, których nie ma. Nie wiem czy PKS da radę wystawić chociaż 5 wozów do przetargu, więc chyba pojawi się jakiś zewnętrzny przewoźnik.



A co do wciskania 1,4,5,15,15A na Kościuszki, to to było by conajmniej nie na miejscu, aktualnie przy 30 pociągach na godzinę, wagony stoją po 3-4 w korku do przystanku, a co by było przy 46/h, wtedy średnio wagon by podjeżdżał co 1,3 minuty. Czyli krótko mówiąc, przy Mickiewicza wagonów byłoby do Zamenhofa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Wojtek94, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 14:26, 25 maja 2013

Oni skrzyżowań z Kilińskiego i z Gdańską raczej nie będą robić jednocześnie. Przynajmniej taki wniosek można wyciągnąć z doniesień prasowych i miałoby to sens. Jednocześnie za to powinni robić skrzyżowania z Kilińskiego, POW i Uniwersytecką (tam już bez torów), co jest realne, bo to ta sama inwestycja.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 15:00, 25 maja 2013

A jak miało ogłosić wyniki przetargu na autobusy jak ten jeszcze trwa?

A co do skrzyżowania Gdańska/Zielona to powinni to skoordynować raczej z remontem Kopernika/Żeromskiego. Chociaż oficjalnie od momentu wyłączenia skrzyżowania z ruchu aż do zakończenia (przynajmniej tej części) inwestycji, nie powinno być ono przejezdne... Chyba, że warunkowo?

Nawet jeśli skrzyżowanie Gdańska/Zielona będzie przejezdne podczas wyłączenia z ruchu Narutowicza to i tak raczej niewiele pomoże.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości