Przegląd prasy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: przemeqq » czw 14:43, 03 sty 2013

Mieszkańcy Radogoszcza protestują przeciwko ograniczaniu kursów tramwaju linii 16A. Już zbierają podpisy pod petycją do Zarządu Dróg i Transportu, który odpowiada za komunikację miejską. Poniżej publikujemy list otrzymany od autora petycji Pana Adam Nowickiego.
Poniżej przedstawiam tematykę problemu ciągłego ograniczania kursowania komunikacji miejskiej w rejonie osiedla Radogoszcz.

W związku z wprowadzeniem w dniu 19 listopada 2012 r. tymczasowego rozkładu jazdy linii tramwajowych na czas remontu ulicy Przybyszewskiego, Zarząd Dróg i Transportu dopuścił się wycięcia 50% kursów linii tramwajowej 16/16A łączącej dwa wielkie osiedla w Łodzi: Radogoszcz i Kurczaki, przez centrum miasta.

Zmiana ta, rzekomo spowodowana jest niską przepustowością pętli Plac Niepodległości, gdzie zawracały do tej pory tramwaje linii 16A i 41.

Od 19 listopada z powyższej pętli odjeżdżają także tramwaje linii 3. I tu nasuwa się pytanie nr 1 - co ma wspólnego remont ulicy Przybyszewskiego z likwidacją komunikacji tramwajowej na osiedlu Radogoszcz?

Zarząd Dróg i Transportu zachował się skandalicznie, wprowadzając okrojony rozkład linii 16/16A bez przeprowadzenia badań frekwencji, konsultacji społecznych. Nie zadbano także o wprowadzenie jakiejkolwiek komunikacji zastępczej dla mieszkańców Radogoszcza. Tak po prostu, tłumacząc się remontem w innej części miasta, pozbawiono 50% kursów tramwajów mieszkańców północnej części miasta. Warto dodać, że rok wcześniej przeprowadzono badania frekwencji we wszystkich liniach w mieście i linia 16/16A okazała się jedną z najczęściej użytkowanych przez pasażerów.

Należy tutaj dodać, że działania ZDiT od początku roku 2012 skutkują bardzo niekorzystnie dla mieszkańców os. Radogoszcz:

w dniu 1.04.2012 r. zlikwidowano linię 46A tym samym zabrano 3 kursy tramwajów w ciągu godziny na ulicy Zgierskiej
także w dniu 1.04.2012 r. przetrasowano linię 46 z pętli Chocianowice - Ikea na Zdrowie i zamiast linii łączącej Radogoszcz z al. Politechniki i ul. Gdańską mamy tramwaj donikąd
w dniu 19.11.2012 r. zlikwidowano kursy linii 16A w międzyszczycie, soboty i niedzielę - utrata kolejnych 2-3 kursów na godzinę.



Warto tutaj dodać, że żadne inne łódzkie osiedle nie zostało tak mocno okaleczone jeśli chodzi o szkielet komunikacji miejskiej w ostatnich czasach!

Obecnie sytuacja wygląda tak, że zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy nawet w godzinach szczytu (w dni wolne od pracy) występują prawie 20-minutowe dziury w kursowaniu tramwajów na ulicy Zgierskiej. Biorąc pod uwagę wielkość osiedli Radogoszcz, Liściasta, Julianów - takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.

Przykłady złego ułożenia rozkładu przez ZDiT (przystanek Zgierska/Sikorskiego):

soboty, między 16:19 a 16:35 - nie odjeżdża żaden pojazd w kierunku centrum w ciągu 16 minut!!!
niedziela, między 10:19 a 10:35 - nie odjeżdża żaden pojazd w kierunku centrum w ciągu 16 minut!!!
w soboty ze Zgierza przyjeżdżają tramwaje linii 16 i 46 jeden po drugim w ciągu 5 minut, a następnie przez 25 minut brak jakiegokolwiek kursu.



Przykładów takich można by mnożyć, jednak z analizy rozkładów jasno wynika, że są one fatalnie ułożone. Warto dodać, że na żadnym innym dużym osiedlu nie ma tak dużych rozbieżności w kursowaniu tramwajów (zwykle czas oczekiwania nie przekracza 10 minut)

W związku z powyższym, w imieniu mieszkańców osiedla Radogoszcz stanowczo domagam się:

Przywrócenia kursowania linii 16A w międzyszczycie komunikacyjnym, w soboty i w niedziele (czyli powrót do rozkładu obowiązującego przed 19 listopada 2012 r.) W przypadku braku możliwości skierowania tramwajów 16A na Plac Niepodległości, proszę o wytrasowanie linii 16A na trasie Helenówek - Rondo Lotników Lwowskich lub Helenówek - Kurczaki
W przypadku braku możliwości realizacji powyższego, żądam zwiększenia częstotliwości linii 11 do 5 kursów na godzinę w soboty (co 12 minut) oraz do 4 kursów na godzinę w niedziele (co 15 minut)
Stworzenia rozkładów jazdy z równym taktem kursowania tramwajów na ulicy Zgierskiej celem wyeliminowania 20-minutowych braków w kursowaniu tramwajów.



Adam Nowicki


Petycja tu: http://www.petycje.pl/petycja/9172/petycja_w_sprawie_przywrocenia_kursowania_linii_16a_w_soboty,_niedziele_i_zwieta.html

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 23:00, 03 sty 2013

I dobrze, że taki protest idzie bo ZDiT nawet nie wie co się dzieje tramwaje na Radogoszczu są zapchane a teraz rzadko jeżdżą co jest chore. Linie 46 też zepsuli.
Jestem za tym, żeby 11 kursowała częściej a 16A wróciło przez cały tydzień. 3 należy wywalić z pl. Niepodległości i dać na Śląską a Z3 może kursować tak jak obecnie lub chociaż do Kilińskiego.

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » czw 23:39, 03 sty 2013

eDragon55 pisze:I dobrze, że taki protest idzie bo ZDiT nawet nie wie co się dzieje tramwaje na Radogoszczu są zapchane a teraz rzadko jeżdżą co jest chore. Linie 46 też zepsuli.
Jestem za tym, żeby 11 kursowała częściej a 16A wróciło przez cały tydzień. 3 należy wywalić z pl. Niepodległości i dać na Śląską a Z3 może kursować tak jak obecnie lub chociaż do Kilińskiego.


Czy zapłacisz za to z własnej kieszeni?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 00:39, 04 sty 2013

Przede wszystkim 3 na pl. Niepodległości nie przeszkadza w niczym 16A. To tylko wymysł MPK. Na pl. Niepodległości pętla ma kształt zamkniętego koła, więc w razie potrzeby tramwaje mogą się tam nawet przepuszczać. Nie mówiąc o tym, że można było albo ustalić dla tej 16A taki takt, by ją wpasować w takt 3 lub 41 (prędzej 3, bo też jeździ po ŁTR-ze) albo - skoro nie mamy już zajezdni Dąbrowskiego - którąś z linii zawracać przez Zakład Torów i Sieci. Skoro wjeżdża tam tabor techniczny, to wjedzie i liniowy skład.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 13:49, 04 sty 2013

domino pisze:
eDragon55 pisze:I dobrze, że taki protest idzie bo ZDiT nawet nie wie co się dzieje tramwaje na Radogoszczu są zapchane a teraz rzadko jeżdżą co jest chore. Linie 46 też zepsuli.
Jestem za tym, żeby 11 kursowała częściej a 16A wróciło przez cały tydzień. 3 należy wywalić z pl. Niepodległości i dać na Śląską a Z3 może kursować tak jak obecnie lub chociaż do Kilińskiego.


Czy zapłacisz za to z własnej kieszeni?


Ciężko będzie pomieścić trzy linie na pl. Niepodległości i 3 będzie mieć z tego powodu opóźnienia. Jakoś w wakacje nie było problemem ciągnąć 5 na Dąbrowe, a kilka lat temu 3 jechała na Śląską i było dobrze. Wtedy nie będzie trzeba ciągnąć Z3 do pl. Niepodległości tylko do Kilińskiego. Więc pasażerowie mieliby mniejsze utrudnienia a na Radogoszcz wrócą kolejne kursy koszt utrzymania byłby podobny jak sprzed 19 listopada.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 14:10, 04 sty 2013

A przepraszam jaki problem w tym by jeden skład obsługiwał dwie linie? Oczywiście w różnym czasie. Wystarczy wziąć przykład z niedalekich Pabianic, w których coś takiego działa już od jakiegoś czasu.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 16:00, 04 sty 2013

W Łodzi też działa.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 19:58, 04 sty 2013

Od kiedy?

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 23:40, 04 sty 2013

Bardzo dobra petycja (no może z wyjątkiem argumentu o zabraniu połowy kursów Kurczakom, do których 16A i tak nie dojeżdża). Teraz tylko nagłośnić i zebrać jak najwięcej podpisów. Co i tak nic nie da, ale zwróci uwagę na problem.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 00:04, 05 sty 2013

Od kiedy?

No pół roku jak nic. Niektóre brygady są łączone z innymi (kiedyś było jakieś przejście bodaj 10->16 lub odwrotnie). Nie jest to specjalnie częste, ale się zdarza.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 00:29, 05 sty 2013

To co za problem robić przejście 3 -> 16A lub 16A -> 3? Wg mnie żaden - wystarczy chcieć i nagle na pętli znajdzie się sporo miejsca... Potem zastosować takie i podobne rozwiązanie na innych liniach i pętlach i nagle potrzebne będzie też mniej brygad.

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 19:55, 05 sty 2013

eDragon55 pisze:
Ciężko będzie pomieścić trzy linie na pl. Niepodległości


Patrz, a w godzinach szczytu jakoś się mieszczą.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » sob 21:35, 05 sty 2013

Najlepiej jakby 16A wróciło na Kurczaki bo jak pamiętam zabrano stamtąd 16A dlatego, że były na tej linii Cityrunnery. Teraz już nie ma to mogłoby wrócić.
Da się wsadzić na pl. Niepodległości linie 3, 16A i 41 ale czy przypadkiem, któreś z linii nie łapią opóźnień na start? Poza tym z tego co wiem to pl. Niepodległości jest dla dwóch linii nie dla trzech i nie widziałbym przeszkód, żeby 3 jechała kawałek Przybyszewskiego.
Najważniejsze i tak, żeby wrócić kursowanie 16A w całym tygodniu bo rzeczywiście Radogoszcz w 2012 roku mocno oberwał.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 22:09, 05 sty 2013

eDragon55 pisze:Najlepiej jakby 16A wróciło na Kurczaki bo jak pamiętam zabrano stamtąd 16A dlatego, że były na tej linii Cityrunnery. Teraz już nie ma to mogłoby wrócić.

Ale to nie ma związku. Wcześniej można było je wysłać na 15A. A teraz i na 16A mogłyby jeździć.

Wydaje mi się, że 16A skrócono do pl. Niepodległości ze względu na wydłużenie 41. Takie ustępstwo wobec Pabianic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » sob 22:12, 05 sty 2013

A co miało 16a do Pabianic?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 22:20, 05 sty 2013

Podejrzewam, że stawki się nie zmieniły, a odcinek od Portu do pl. Niepodległości finansuje Łódź.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

domino
Gaduła
Posty: 1059
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Postautor: domino » sob 22:49, 05 sty 2013

Kpc21 pisze:Wydaje mi się, że 16A skrócono do pl. Niepodległości ze względu na wydłużenie 41. Takie ustępstwo wobec Pabianic.


Nie, 41 wydłużono długo po skróceniu 16A. Linia 16A została zabrana z Kurczaków po przywróceniu na Karpacką 57.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » sob 22:58, 05 sty 2013

16a skrócono do pl.Niepodległości od września 2011. Nie miało to nic wspólnego ani z 57, które już w 2009 wróciło na Karpacką, ani z wydłużeniem 41 do pl.Niepodległości od stycznia 2012.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » sob 23:04, 05 sty 2013

16A zostało skrócone ze względów finansowych (oszczędzanie wzkm) i nie ma co szukać innych usprawiedliwień czy teorii spiskowych.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 14:18, 07 sty 2013

Adamix pisze:16A zostało skrócone ze względów finansowych (oszczędzanie wzkm) i nie ma co szukać innych usprawiedliwień czy teorii spiskowych.


Też tak sądzę bo tym władza się tłumaczy chodzi, żeby jak najmniej zapłacić a zarobki były takie same a tak się nie da. Ale w ten sposób już zrobiono z kilkoma liniami wciągu ostatnich lat np.:
rok 2010:
-skrócenie linii 2 z Chochoła na Szczecińską
rok 2011:
- skrócenie linii 5 ze Szczecińskiej na Żabieniec
- skrócenie linii 16A z Kurczaków na pl. Niepodległości
rok 2012:
- skrócenie linii 43 ze Stoków na Telefoniczną
- skrócenie linii 46 z Chocianowice-Ikea na Zdrowie

Zastanawiano się jeszcze nad linią 12A, która miała dojeżdżać do Radiostacji, a pozostałe 4 kursy na godzinę na Stoki ale chyba zrezygnowano skracają 43 i likwidując 43bis.
Ale topór nadal wisi nad linią 3 (skrócenie z Wycieczkowej na Inflancką), linią 7 (z Kozin na Legionów), linią 8 (skrócenie z Chochoła na Szczecińską), więc nie zapowiada się ciekawie.

I od września na linii 41 mają się pojawić przegubowe tramwaje kupione z Niemiec ale to czas pokaże.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Łódź”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość